בית חולים סיעודי

יש לך שאלות / תהיות? השאר פרטים ונשוב אליך בהקדם עם תשובות!

בית חולים סיעודי

מיועד לספק צרכי חולים סיעודיים או תשושי נפש.

חולים סיעודיים הינם קשישים, שמצב בריאותם ותפקודם ירודים כתוצאה ממחלה כרונית, ליקוי גופני או מנטאלי קבוע וזקוקים לסיוע מלא ברוב או בכל פעולות היום יום, כמו אכילה,  רחצה וכו'.
חולים סיעודיים שסובלים מבעיות רפואיות, הדורשות מעקב רפואי מיומן במסגרת רפואית לזמן ממושך ומוגדר כסיעודי, מצב זה מאופיין ע"י: ריתוק למיטה או לעגלת נכים, אי שליטה על הסוגרים, וקושי בתפקוד בפעילויות בסיסיות כמו:אכילה ו/או הלבשה ו/או רחצה.

תשושי נפש הינם חולים מתהלכים, הסובלים מירידה קוגניטיבית בתפקודי המוח במישורים כמו זיכרון, שיפוט, התמצאות בזמן ובמקום, אינטלקט, הזקוקים לעזרה מלאה בפעולות היומיומיות כמו : אכילה, רחצה, הלבשה, שימוש בשירותים , הכוונה בניידות והשגחה.
בתי חולים סיעודיים לתשושי נפש  חייבים ברישיון משרד הבריאות,  המשמש כגורם מפקח ואחראי על פינוי חולים סיעודיים ומשתתף בדמי אשפוזם במימון חלקי או מלא, על פי קריטריונים מיוחדים בהתאם למצב הכלכלי של הקשיש או בני משפחתו .

 

בית חולים סיעודי – אשפוז על ידי משרד הבריאות במסגרת ציבורית– כיצד?

זכאותו של המועמד לאשפוז לקבלת מימון חלקי או מלא של משרד הבריאות ,נקבעת על ידי שני גורמים:

 

ועדה רפואית-

קובעת את מצבו הרפואי תפקודי של הקשישעל פי הקריטריונים של משרד הבריאות לגבי ביצוע הפעולות היומיומית כמו: אכילה ,שתיה,הליכה בכוחות עצמו,הלבשה,שליטה על סוגרים,רחצה, התמצאות בזמן ובמקום. ( במקרה של תשישות נפש דמנסיה,אלצהיימר וכו' ,יש צורך להמציא מביהמ"ש אישור על היות אחד מבני המשפחה או גורם חיצוני אפוטרופוס).

הועדה קובעת האם מבחינה רפואית יש הצדקה לאשפוז קשישים סיעודיים  ולהשתתפות המדינה בהוצאות האשפוז הגבוהות.לשם כך יש למלא על גבי הטפסים המתאימים והמצויים במשרד הבריאות את ההערכות הבאות: הערכה של רופא גריאטר,הערכת אחות שבדקה את הקשיש,הערכת עובדת סוציאלית המכירה את הקשיש ומשפחתו. במידה ונקבע כי הקשיש תשוש נפש ,יש צורך להביא אבחון עדכני מרופא פסיכו גריאטר.

 

בית חולים סיעודי

ועדת זכאות כלכלית:

בודקת את יכולותיו הפיננסיות של המועמד לאישפוז סיעודי ובני משפחתו, (בן/בת הזוג וילדיו) לעמוד בתשלומים לאישפוז מידי חודש בחודשו .על בני המשפחה להביא למשרד הבריאות לאחר קבלת אישור הועדה הרפואית את האישורים הבאים:

מהקשיש ובת/בן זוגו –

  • אישור יתרות מהבנק לגבי חשבונות הקשיש ובן/בת הזוג.
  • 3 תלושי שכר / פנסיה וקצבאות אחרונים כולל בטוח לאומי, שמקבלים בני הזוג, באופן קבוע.
  • אישורים על משכנתא ושיעורה במידה ויש.

מילדי הקשיש –

  • 3 תלושי שכר אחרונים, במידה ועצמאיים יש להמציא שומה אחרונה.
    יש להביא אישור מהבנק על משכנתא ושיעורה אם קיימת, וכן על תמיכה בילדים וסטודנטים עד גיל 21 .

יש לחתום על כל הטפסים בנוכחות עו"ד.
במידה והקשיש לא יכול לחתום על הטפסים מסיבה דמנטית או פיזית יחתום בן/בת זוגו או האפוטרופוס שימנה בית משפט.
לאחר שנקבעה עלות ההשתתפות באשפוז הסיעודי לקשיש ובני משפחתו, (קיימת אפשרות ערעור על קביעת הועדה לגבי שעור השתתפות) יש להגיע ללשכת הבריאות האזורית המטפלת בקשיש ,לחתום על הוראות קבע ולהמתין כי יתפנה "קוד" לאשפוז.
התהליך אורך בממוצע כחודשיים ימים, במידת הצורך ניתן לזרז את התהליך פנו אלינו כדי לדעת כיצד.

 

פנו אלינו לאי. ג'י.אי בתי אבות כדי לקבל סיוע ותמיכה למציאת מוסד סעודי טוב שיסכים להתחשב ביכולת הכלכלית המוגבלת של המשפחה עד שייסתיים התהליך במשרד הבריאות.

לקבלת סיוע מיידי התקשרו עכשיו 079-9697648

השרות ניתן ללא תשלום!

דילוג לתוכן