כלים שימושיים לגיל השלישי

יש לך שאלות / תהיות? השאר פרטים ונשוב אליך בהקדם עם תשובות!

מוצרים לבני גיל הזהב:

בשנים האחרונות התפתחה מאוד המודעות לפיתוח מוצרים יחודיים ומכשירים שעברו התאמה מיוחדת לצרכים המיוחדים של אוכלוסיית גיל הזהב, הסובלת בגלל הגיל משינויים  בראיה, בשמיעה, בניידות וכדומה.המכשירים והעזרים השונים  מקלים על חייה של אוכלוסיה זו ,חוסכים אי נוחות רבה וניתן להתגבר בעזרתם על כל קושי ומגבלה.

עזרי ראייה- באופן טיבעי אצל קשישים  ישנה החלשות בראייה היוצרת צורך בפיתוח מכשירים, המאפשרים להתגבר על ליקויי הראייה ולשמור על תפקוד יומיומי רגיל.

זכוכית מגדלת- הנתלית על הצוואר ומקלה על הקריאה. התלייה על הצוואר חוסכת את הצורך להחזיק את זכוכית המגדלת ביד,  ובכך מתאפשר למעשה  שימוש חופשי בידיים בזמן הקריאה.

 דף הקריאה- קל במיוחד. ניתן לרכוש גם מכשיר הניצב זקוף על השולחן ומגדיל את הדפים המונחים עליו.( מאפשר לקרוא עיתון ללא צורך להתכופף מטה).

מכשיר טלפון סלולארי חדש- רגיל לחלוטין המותאם במיוחד לאוכלוסיה זו, פשוט וקל להפעלה ומגיע בשתי צורות,האחת ללא מקשי ספרות ובמקומם שלושה מקשים עם מספרים מוגדרים עליהם, וטלפון עם מקשי ספרות רגיל בעל מקשים וצג גדולים במיוחד. נוח לשימוש עבור בעלי ראייה חלשה ומותאם גם לכבדי שמיעה,מכיל רמקול חזק במיוחד.

 מכשיר טלפון קווי  – טלפון נייח רגיל לחלוטין, שבמקום לחצני מספרים מופיעים עליו לחצני תמונות. הלחיצה על התמונה מבצעת חיוג מקוצר למספר שנקבע מראש וחוסכת את הצורך לזכור את מספר הטלפון בעל פה .

עזרי שמיעה
על פי נתונים סטטיסטיים ,אחד מכל שלושה אנשים מעל לגיל 65 סובל מקשיים בשמיעה ברמה כלשהי. מלבד השימוש במכשירי שמיעה שונים, קיימים מכשירים נוספים המסייעים לשמירה על אורח חיים רגיל.

 פעמון כניסה לדלת –  בעל  צלצול חזק במיוחד, המקל על השמיעה  כאשר אנשים מצלצלים בדלת.

 אוזניות אלחוטיות למכשיר הטלוויזיה – אוזניות המקלות על ההאזנה לתוכניות הטלוויזיה ,עם משדר מיוחד המתחבר לטלוויזיה ומשדר לאוזניות.בזמן השימוש במכשיר ניתן לנוע בחופשיות בדירה.

 

מכשירים ועזרים המקלים על פעולות ביתיות יומיומיות:

מכשיר ללבישת בגדים-  מקל קל משקל, שמחובר וו אל קצהו  וניתן ללבוש בעזרתו בקלות מעילים וג'אקטים. המכשיר מסייע בפעולה יומיומית שיכולה להפוך למטרד.

מכשיר לגריבת גרביים- גורבים את הגרב על מכשיר, שאליו נכנסת לאחר מכן הרגל וניתן לשלוף את המכשיר כך שהגרב נשארת על הרגל.
המכשיר חוסך את הצורך להתכופף ולהושיט ידיים לעבר הרגליים.

מערכת ישיבה לאמבטיה-  כוללת לוחות מתחברים הנצמדים אל האמבטיה ויוצרים משטח נוח לישיבה. חוסכת את הצורך לעמוד על משטח חלקלק בזמן הרחצה.

שטיח לאמבטיה- הנצמד לתחתית  האמבטיה בעל לחצני ואקום בתחתית השטיח, המבטיחים את יציבותו ומונעים החלקה בעת הרחצה.

כרית הרמה- מכשיר המסייע לקום ממצב ישיבה, בכך שהוא מרים בעצמו כ-שמונים אחוז ממשקל הגוף.

 

מכשירים ועזרים לתנועה:

קלנועית – מיועדת לאדם אחד או שניים,מאפשרת ניידות לתשושים אשר מתקשים בהליכה ממושכת ויכולה לשאת משקל של עד כ-250 ק"ג, בעלת טווח נסיעה של עד 60 ק"מ ובעלת מהירות מקסימלית של 18 קמ"ש. לקלנועית מנוע חשמלי והיא מיועדת לנסיעה מחוץ לבית, היא יציבה ובעלת טווח נסיעה ארוך המאפשר תנועה בנוחות מירבית בעיר או בקיבוץ.

נעליים אורטופדיות לגיל הזהב- בכדי למנוע תופעות בריאותיות קשות כמו: יבלות, עור קשה, דורבן ,פריצת דיסק, בוהן נטויה, בצקות,הליכה עקומה או כפופה ועוד, הנפוצות בגיל הזהב.יש חשיבות לנעול נעליים איכותיות מחברה ידועה ,בריאות ונוחות  שיהיו גם קלות משקל.

מוצרי חשמל:

גם בתחום זה פותחו מכשירים המסייעים ומקלים על חייהם של בני גיל הזהב:

נורה עם גלאי- גלאי המחובר לבית הנורה ומדליק אותה באופן אוטומטי כאשר נקלטת תנועה בחדר. האור נכבה עצמאית לאחר כשלוש דקות בהן הגלאי איננו קולט תנועה.

שקע חשמל אלחוטי-  שקע אלחוטי הנשלט על ידי שלט רחוק ומאפשר הפעלה של מכשירי חשמל ללא צורך בתנועה.

אזעקה המופעלת על ידי גלאי רעידות-  גלאים חשמליים, שניתן להצמיד לדלת או לחלונות הקולטים רעידות. במקרה של ניסיון פריצה ,מפעיל הגלאי את האזעקה ומרתיע את הפורץ.

 

פעילויות, טיולים, לימודים לבני גיל הזהב:

בהרבה מקרים בני גיל הזהב פעילים יותר מאנשים צעירים.  זה הזמן ללמוד דברים חדשים, להנות מפעילויות שונות,להשתתף בחוגים, טיולים, אולי לסדר מחדש את הבית ולנצל את הזמן הפנוי .לבני גיל הזהב יש מגוון פעילויות רב המאפשר לכל אחד למצוא את מה שמתאים לו.

 

אפשרויות הלימודים לגיל הזהב:

אפשרויות הלימוד והתעסוקה בגיל הזהב הם מקור לאיכות חיים והעשרה. אנשים בוחרים ללמוד  תחומי לימוד, שתמיד עניינו וסיקרנו אותם וכן תחומים מעשיים לפעילות חדשה.

בכל רחבי ישראל פועלים עשרות מרכזי העשרה ולימוד  לגמלאים, והאפשרויות הרבות מספקות מענה לגמלאים רבים המבקשים ללמוד ולהתפתח.
האוניברסיטאות  העממיות של עיריות ירושלים ותל אביב  וכמו כן גופים כמו ויצ'ו ונעמת  מפעילות תוכניות מיוחדות לגיל הזהב, קורסים אקדמיים ותכנית לימודים של שמיעה חופשית. מטרת הלימודים להעניק לבני גיל הזהב העשרה בתחומים שונים.

בנוסף , פועלים בארץ עוד  עשרות מרכזי העשרה ולימוד לגמלאים והאפשרויות רבות. הסתדרות הגימלאים בישראל, מקיימת מרכזי לימוד ופעילויות חברתיות ותרבותיות   במסגרת למעלה מ- 100 מועדוני גימלאים הפרוסים ברחבי הארץ. האוניברסיטה העממית (ירושלים,תל אביב), מציעה מגוון רחב מאוד של חוגים וסדנאות. איגוד האינטרנט הישראלי מציע בעלות סימלית, הדרכות מחשבים לגיל השלישי במרכזי לימוד בכל הארץ. אלו  הן רק מקצת מהתוכניות המותאמות לגיל השלישי.
על המגוון הרב של החוגים הסדנאות והקורסים, ניתן לקבל מידע בעיריות השונות  ובמסגרות נוספות. ניתן למצוא מגוון רב של חוגים כמו : חוגי יצירה,  פיסול וציור,תפירה, שזירת פרחים, עבודת יד,האזנה למוסיקה, תסריטאות, קולנוע, תזונה, חוגי הרזיה, סרטי תדמית,  אנתרופולוגיה ,דמיון מודרך, ברידג , שחמט,תרפיה באמנות, פיננסים, מחשבים, שיאצו, עיצוב הגוף, מחול  מזרחי  ועוד רבים.עיריות רבות נותנות הנחות לגמלאים להופעות וערבי תרבות שונים, תערוכות ,קונצרטים ועוד.

 

טיולים

טיולים מאורגנים המיועדים לבני גיל הזהב מהווים פתרון מושלם למעוניינים לטייל בארץ או לנסוע לחו"ל עם
אנשים בני גילם, איתם יוכלו למצוא שפה משותפת  ואופי של טיול המתוכנן ומותאם למוגבלויות של אנשים בני
גילם ללא מסלולי הליכה ארוכים, טיפוסים ממושכים ועומס רב מדי.

הכרויות

לעולם לא מאוחר מדי להכיר בני זוג  וחברים חדשים . קיימים  אתרי הכרויות למבוגרים שאינם שונים מאלו
המיועדים לצעירים בהם יש לשמור על כללי בטיחות בסיסים ולהפגש במקום ציבורי ומואר וכדומה. ישנם חוגי
לפנויים ופנויות, וכן הכרויות באמצעות חברים משותפים ועוד.

לסיוע מיידי התקשרו עכשיו  079-9697648 השרות ניתן ללא תשלום.

דילוג לתוכן