קוד- עזרה כספית ממשרד הבריאות לחולים סיעודיים

יש לך שאלות / תהיות? השאר פרטים ונשוב אליך בהקדם עם תשובות!

עלות בית אבות

להבדיל מאשפוז בבתי חולים, אשפוז סעודי לא נחשב לחלק מסל הבריאות. ההחלטה של המדינה להשתתף או לא במימון האשפוז הסיעודי- מה שנקרא "קוד", נקבעת על פי יכולתם הכלכלית של המשפחה והקשיש. אם קיים צורך באשפוז סיעודי או בקליטת הקשיש בית אבות סיעודי, עלות בית אבות – ישנה אפשרות לקבל ממשרד הבריאות סיוע כלכלי וקוד לאשפוז סיעודי, רק אם המשפחה והקשיש עומדים בתנאים הנדרשים ברמה הכלכלית. קוד הוא מסמך שמשמש כאישור של משרד הבריאות למתן סיוע במימון הוצאות האשפוז הסיעודי של החולה.

מהו קוד?

כאמור, הקוד מונפק על בסיס זכאות כלכלית, ואם קיים תקן מיטה כלומר יש מקום פנוי במוסד מוכר מטעם משרד הבריאות. כל אחד מבני המשפחה של החולה יכול להגיש את הבקשה לאשפוז הסיעודי, לרבות קופות החולים, בתי החולים ושירותי הרווחה. החולה ובני משפחתו נדרשים להשתתף בהוצאות האשפוז על פי יכולתם הכלכלית של הקשיש, בן או בת הזו וילדיו. בהשתתפות זו ניתן להשתמש במקורות מימון שונים כמו הכנסות שוטפות של הקשיש, בן/בת זוגו וילדיו, נכסי מקרקעין ונכסים כספיים אחרים של הקשיש ובן /בת זוגו.

קריטריונים לקבל קוד

אם ישנו ביטוח סיעודי, אזי שניתן לעשות בו שימוש לצורכי מימון השתתפות החולה ומשפחתו. הקריטריונים הנחוצים כדי לקבל קוד הינם כדלקמן. ראשית לשכת הבריאות המקומית צריכה להגדיר את החולה כחולה סיעודי או כתשוש נפש. חולה סיעודי הוא כל אדם בעל מוגבלות בניידות אשר נדרש לסיוע במסגרת ביצוע פעולות שוטפות כמו אכילה, רחצה, עשיית צרכים, ולוקה בכאבים או בעיות המחייב מעקב רפואי לטווח ארוך. תשוש נפש הוא כל מי שסובל מבעיות קוגניטיביות כמו ירידה ביכולת ההתמצאות או הזיכרון וכן הלאה.

הצגת מסמכים

כדי לקבל קוד יש להציג כמה מסמכים המעידים על מצב החולה ורמת עמידותו בתנאים שנקבעו על ידי משרד הבריאות. המסמכים הללו כוללים בין השאר חוות דעת רפואיות על מצב החולה, דוח סוציאלי בדבר מצבו ומילוי של שאלון רפואי. הקריטריון האחרון מחייב אחזקה של רישיון ממשרד הבריאות על ידי מוסד האשפוז שאליו עתיד החולה להיכנס.

הסדר "טרום קוד" ייעוץ בתי אבות.

במקרים בהם נדרש פתרון מיידי והמתנה בבית ל"קוד" עד לאישור תהליך קבלת המימון הממשלתי אינה אפשרית, הסדר "טרום קוד" יאפשר לקשיש לקבל סידור זמני בבית אבות בסכום סמלי נמוך מאוד בכל תקופת ההמתנה לקוד.
ל אי. ג'י. אי. הסכמים עם עשרות בתי אבות ברחבי הארץ לקליטת דיירים , עד לקבלת "קוד".
כמו כן מאפשר הסדר "טרום קוד" לקשיש הזכאי ל"קוד", מאושפז ועומד להשתחרר מבית חולים אך אין מי שיכול להעניק לו טיפול בבית, לדאוג לאשפוזו באופן מיידי.
אי.ג'.אי תסייע גם בהעברת הקשיש לבית אבות מבית החולים .

לסיוע מיידי התקשרו עכשיו  079-9697648 השרות ניתן ללא תשלום!

 

דילוג לתוכן