סוגי בתי אבות

יש לך שאלות / תהיות? השאר פרטים ונשוב אליך בהקדם עם תשובות!

בית אבות הוא מונח שכיום כבר כמעט לא משתמשים בו, אולי בגלל הקונוטציות העגמומיות שדבקו בו לאורך השנים. כיום, מתייחסים לבתי אבות בשם דיור מוגן, ושלל האפשרויות הקיימות בתחום זה הן גם הרבה יותר רבות ורחבות מבעבר. אם אתם מתכוונים להכניס את ההורים שלכם לבית אבות, אתם רוצים להכיר את מספר הסוגים הבסיסיים של בתי אבות, כדי להבטיח שהוריכם זוכים לבלות את שנות חייהם המבוגרות במקום המתאים להם ביותר, הן בהיבט הפיזי והן בהיבט הנפשי חברתי.

בתי אבות ציבוריים מול בתי אבות פרטיים

תחילה ישנם בתי אבות ציבוריים ובתי אבות פרטיים. מן הסתם, בבתי אבות פרטיים אפשר לצפות לרמת שירות וחוויה שונה לחלוטין מאלו הציבוריים. בתי האבות הציבוריים משמשים כשירות חברתי של הממשלה לאזרחיה, ומיועדים לספק להם סביבת מחייה סבירה הדואגת לצרכים הבסיסיים בלבד. בתי אבות פרטיים מתוכננים להעניק ליושביהם חוויה של בית מלון עם שלל פעילויות חברתיות, תעסוקה, חיי חברה ואירוח ברמה גבוהה יחסית. מצד שני, בתי אבות פרטיים עולים הרבה יותר מאלו הציבוריים, ובהיבט זה, כל אדם לפי יכולתו. לבחירה זו כדאי לקבל ייעוץ לבתי אבות ודיור מוגן ייעוץ לבתי אבות ודיור מוגן ולהחליט בצורה טובה ביותר מה הכי מתאים לכם. ישנם בתי אבות שמספקים שירותים מגוונים לעולים חדשים עם
תרגום מעברית לאנגלית

בתי אבות סיעודיים

שנית, ישנם בתי אבות רגילים ובתי אבות סיעודיים. במידה והוריכם זקוקים לסיעוד, יהיה עליכם לבחור בין שתי אופציות: הכנסתם לבית אבות סיעודי, שלא תמיד יספק להוריכם את החוויה אותה הייתם רוצים שהם יחוו, אבל לפחות יזכו לסיעוד רפואי כנדרש, או להכניס אותם לבית אבות רגיל ולממן להם סיעוד באופן פרטי. גם במקרה זה, מסגרת התקציב העומד לרשותכם הוא פרמטר מרכזי ומכריע לגבי סוג בית האבות שבו תוכלו לבחור.

בסופו של דבר, זה הכל עניין של תקציב

בתי אבות נבדלים זה מזה גם ברמת השירות שהם מציעים, היקף חיי החברה ופעילות התרבות שהם מציעים, זמינות של שירותים רפואיים וכדומה. בסופו של דבר, השאלה לאיזה בית אבות תכניסו את הוריכם היא שאלה של כסף ותקציב, ובהיבט זה אין דרך לעקוף את המציאות.
אם אתם מחפשים אולם אירועים בבית אבות, זה גם אפשרי.
אם אין לכם מקורות תקציביים מתאימים, הפתרון הטוב ביותר עבורכם הוא בית אבות ציבורי, ולהיפך.

דילוג לתוכן