סיוע בבחירת מחלקה סיעודית מוסדות סיעודיים

יש לך שאלות / תהיות? השאר פרטים ונשוב אליך בהקדם עם תשובות!

ההחלטה לאשפז קשיש במוסד סיעודי היא החלטה לא קלה הנופלת על בני המשפחה לעיתים בלי הכנה מראש ומתקבלת לאחר שמתברר כי אין יכולת ואמצעים להעניק בבית את הטיפול הדרוש למצבו הרפואי של הקשיש.

במקרה כזה, מטבע הדברים מתחילה המשפחה במירוץ נגד הזמן לאיתור בית סיעודי המתאים לדרישתה וכולל גורמים שונים כגון:

התקציב

מצבו הרפואי של הקשיש

המצב המשפחתי והחברתי

קירבה גאוגרפית ליעדים חיוניים

כיצד מקבלים סיוע מהמדינה בבחירת מוסדות סיעודיים?

על מנת לקבל סיוע בסידור מוסד לחולים סיעודיים או תשושי נפש, שאינם יכולים להמשיך ולשהות בקהילה, זכאי כל אזרח ותושב במדינת ישראל לפנות אל לשכת הבריאות באזור מגוריו לקבלת עזרה במימון האשפוז.

משרד הבריאות הוא הגורם המטפל בבקשות סיוע מימון עבור בתי חולים סיעודיים בתי אבות, להם מחלקה סיעודית.

זכאותו של המועמד לאשפוז סיעודי על ידי משרד הבריאות וההחלטה על קבלת מימון חלקי או מלא מטעמו, נקבעת על ידי שני גורמים:

ועדה רפואית – הקובעת את מצבו הרפואי תפקודי של הקשיש,על פי הקריטריונים של משרד הבריאות לגבי ביצוע פעולות יומיומיות. ועדת זכאות כלכלית- הבודקת את יכולותיו הפיננסיות של המועמד לאישפוז סיעודי ובני משפחתו, לעמוד בתשלומים לאישפוז מידי חודש בחודשו.

התנאים לסיוע מהמדינה – הינם הגשת מסמכים המגדירים את מצבו הפיזי והנפשי של הקשיש, דוח סוציאלי ומילוי שאלונים והצהרות של הקשיש ובת/בן זוגו וכל בני המשפחה מהדרגה הראשונה. לאחר שנקבע סכום ההשתתפות של בני המשפחה, ממתינים לקבלת סכום ההשתתפות ממשרד הבריאות. עבור תשושי נפש בדרך כלל, קבלת סכום הסיוע היא מהירה יחסית, עבור סיעודיים צריך לפעמים להמתין עד חודשיים.

כיצד תסייע לכם אי.ג'י.אי בבחירה ובמעבר למחלקות סיעודיות/ מוסדות סיעודיים ?

מוסדות סיעודיים, מחלקה סיעודית

תהליך קבלת הזכאות לסיוע מהמדינה אמור להיות פשוט לכאורה, אך הוא מלווה לעיתים קרובות בקשיים בירוקרטיים רבים כשהסיבות לכך הינן מגוונות.

לחברת אי.ג'י.אי. נסיון מיקצועי רב שנים במתן שירותי יעוץ, הכוונה וליווי במעבר למוסד סיעודי, והכרות רבת שנים עם עשרות מוסדות סיעודיים מורשים בכל רחבי הארץ.

הכרות זאת מאפשרת לנו לערוך התאמה אישית ולהמליץ על המקומות המתאימים למאפיינים האישיים של כל אחד, הכוללים את המצב הבריאותי, התפקודי והנפשי של הקשיש, היכולות הכלכליות וההעדפות האישיות שלו ושל בני משפחתו.

לאחר פגישה הכרות ראשונית – למטרת הכרות ואבחון צרכים, רקע והעדפות אישיות, נסייע לכם בבחירת מחלקה סיעודית ומעבר אליה באופן הבא:

  • סיוע בבירור זכאות לסיוע כספי ממשרד הבריאות וליווי בתהליך מימוש הזכאות.
  • הכוונה וליווי במעבר למוסד סיעודי בהתחשב בסביבה הרצויה, ביכולות הכלכליות ובמצבו התפקודי, הבריאותי, הקוגניטיבי והנפשי של הקשיש.
  • הנחות והשגי גישור-נלווה את הזכאים עד למימוש הזכאות ונחתור להשגת הנחות והשגי גישור (טרום קוד), בפתרונות הדיור השונים עד לקבלת הזכאות.
  • יעוץ לגבי מציאת אפשרויות מימון פרטיות.
  • סיורים משותפים לבחירת המוסד הסיעודי המועדף.
  • ליווי צמוד בתהליך המעבר וגם לאחר ההתאקלמות בסביבה החדשה.

במקרים בהם נדרש פתרון מיידי במענה למצוקה פתאומית, יעשה התהליך למציאת פתרון זמני או קבוע במהירות וביעילות .

לסיוע מיידי בבחירת מוסד סיעודי התקשרו עכשיו: 079-9697648
השירות ניתן ללא עלות!

דילוג לתוכן