איך לתמוך בהורים כאשר הם זקוקים לעזרה אך מסרבים לקבל אותה?

יש לך שאלות / תהיות? השאר פרטים ונשוב אליך בהקדם עם תשובות!

כל אדם והאגו שלו, והאגו הזה הופך להיות יותר ויותר בעייתי ככל שאנו מתבגרים. הורים מבוגרים רבים מתקשים לקבל את העובדה שהם הופכים להיות חסרי אונים ונזקקים לעזרתם של הילדים, על אף שלילדים ברור שההורים זקוקים לעזרה גם אם הם מסרבים לקבל אותה. השאלה היא איך לתמוך בהורים כאלה, ואיך לסייע להם בכל זאת לעבור את שנות חייהם המבוגרים בצורה מכובדת ונוחה עד כמה שניתן, והתשובה היא שאין פה נוסחה אחת קבועה, אלא פשוט עבודה יום יומית הן מול ההורים, והן מאחורי הגב.

להעביר עזרה ישירות לחשבון הבנק- כמה עולה בית אבות

כמה עולה בית אבות – מידת היצירתיות שתצטרכו לגלות תלויה מאוד בסיטואציה ובעוצמת וסוג הסירוב של ההורים. אם ההורים שלכם זקוקים מאוד לכסף, אבל לא מוכנים לקבל אותו מכם בשום פנים ואופן, תוכלו פשוט להפקיד להם את הכסף לחשבון הבנק ללא ידיעתם. אין זה אומר שהם לא יגלו את זה, אבל זה כבר יגרום להם להבין שאתם רציניים בכוונות העזרה שלכם, ושהם לא באמת יכולים לעצור אתכם. ייתכנו מקרים בהם זה לא ממש יעבוד, אבל עבור מרבית ההורים מדובר בטכניקה יעילה מאוד.

כמה עולה בית אבות

להגיש עזרה תמיד מאחורי הקלעים

את התמיכה שלכם תוכלו להביע גם בעזרה יום יומית של ביקור בדירה, לכאורה ביקור תמים שבו אתם מקבלים פרטים על מצבם, מבצעים עבודות בית קטנות שונות תוך כדי שיחה והתנהלות, ואת הפתרונות לכל מה שעולה בשיחה אתם מגבשים ומייצרים מאחורי הקלעים. למעשה, עבודה מאחורי הקלעים, בין שמדובר על חשבון הבנק ובין שמדובר על עזרה בקניית תרופות, עשיית סידורים מול ספקי שירותים ורשויות וכדומה, היא הצורה הטובה ביותר לתמוך בהורים מבלי לעורר התנגדות מיותרת.

דיור מוגן – הפתרון האולטימטיבי

אבל אם אתם מחפשים את הפתרון הטוב ביותר עבור ההורים שלכם, הנושא שאתם רוצים לעבוד עליו הכי חזק הוא הכנסתם לבית אבות או דיור מוגן. דיור מוגן יספק להם את כל הצרכים באופן יום יומי מבלי שהם יצטרכו להתייחס אל זה כעזרה מהילדים או ממישהו בכלל. זה ידרוש מאמץ לשכנע אותם, אבל זה פתרון אחד שפותר את כל הבעיות גם יחד.

דילוג לתוכן