בית אבות לתשושי נפש

יש לך שאלות / תהיות? השאר פרטים ונשוב אליך בהקדם עם תשובות!

בית אבות לתשושי נפש

 

בית אבות לתשושי נפש

בית אבות לתשושי נפש זה לא עוד בית אבות.

צריכים להעביר את הוריכם לבית אבות לתשושי נפש? אתם חייבים לדעת שהם מקבלים את היחס הטוב ביותר. 

חשוב לזכור כי כל מעבר באשר הוא אינו נעים וקל, במיוחד שמדובר בקשיש תשוש נפש שאינו צלול ויכולותיו המנטליות הם די מוגבלות. ולכן לא כל בית אבות יכול להעניק את הסיוע הדרוש לתשוש נפש ואת הפתרונות הנחוצים לרמותו התפקודית. יחד עם זאת, אתם יכולים לשנות את המעבר ולהפוך אותו לטוב יותר על ידי בחירה נכונה בבית אבות ובמחלקה הנחוצה עבור הקשיש.

סיוע וייעוץ בבחירת בית אבות לתשושי נפש

חשוב לדעת שאתם זכאים לייעוץ וסיוע בבחירת בית אבות לתשושי נפש ומחלקות לתשושים ללא תשלום. את הסיוע תוכלו לקבל מחברתנו על ידי צוות מקצועי, מסור ומיומן, המכיר היטב את בתי האבות השונים בארץ לתשושי נפש. לכן, אל תפספסו את ההזדמנות לבחור את הבית הנכון ליקירכם שיעניק את המסגרת המתאימה והמורכבת לה המטופל זקוק.

כמו כן באתר שלנו תמצאו רשימה של בתי אבות ומחלקות המתאימות במיוחד לתשושי נפש  שיש בהם אווירה אינטימית ומשפחתית. כמו כן,אנו באי.ג'י.אי נסייע לכם לעבור את כל התהליך בצורה קלה, ולקבל את הזכויות וההנחות שמגיעות לכם . לפגישת ייעוץ ללא תשלום ובחינת החזרי הוצאות על בתי אבות, מוזמנים ליצוא ריתנו קשר.

מאפייני דמנציה ואלצהיימר 

בין הסיבות לחיפוש אחר בית אבות לתשושי נפש, דמנציה היא מהיותר נפוצות וממנה סובלים מעל מאה אלף קשישים בישראל. האלצהיימר הינו סוג שכיח של דמנציה, ממנו סובלים כעשרה אחוז מהקשישים כאשר מספרם עולה עם הגיל. מחלה זו מאופיינת בלקות בתפקוד הקוגניטיבי, פגיעה בזיכרון, יכולת שיפוט לקויה והסחות דעת. עקב כך, אלצהיימר גורמת לפגיעה ביכולת לעבוד ולנהל קשרים חברתיים, בתהליך נסיגה בו החולה מאבד את יכולתו ללמוד ולזכור, מתקשה להבין את העולם שסביבו ולתקשר עימו, ולכן גם מתקשה לקבל החלטות נכונות.

אכן, בעיית השיפוט גורמת לחולה להעמיד את עצמו ואת סביבתו במצבים מביכים. בנוסף, מחלת האלצהיימר גורמת לאובדן זיכרון בביחוד בטווח הקצר, לקושי לזכור מילים ושמות ולהתמצא בזמן ובמרחב. החולים גם סובלים מבעיות שינה, מצבי רוח, חוסר שקט, אפאתיות לסביבתם וחוסר עניין בפעילות חברתית. זאת לצד מצבים של דיכאון, חשדנות, הזיות, חוסר יכולת לזהות אנשים קרובים ואגרסיביות.

מלבד זאת, חולי אלצהיימר מפגינים ביטחון ירוד, נטייה לשוטטות, חזרה על אותו המשפט, שכחה ואיבוד חפצים תוך האשמת הסביבה בכך, ועוד. לכן, בסופו  של דבר יש לחפש עבורם מוסד סיעודי לחולי אלצהיימר ודמנציה.

הצורך לעבור לבית אבות סיעודי

דמנציה ואלצהיימר הינן מחלות חשוכות מרפא, שמצבן רק הולך ומתדרדר עם הזמן. הדבר מקשה על ההשגחה והטיפול בקשישים, ובמוקדם או במאוחר מחייב לחפש עבורם בתי אבות לחולי אלצהיימר.

למי שמעוניין לדעת מתי נכון לקשיש לעבור אל בית אבות סיעודי לחולי אלצהיימר כדאי להתייעץ עם רופא מטפל, אשר יבחן בין היתר את הנתונים הבאים:

  • מעבר אל מוסד סיעודי לחולי דמנציה נדרש כאשר המעמסה על בני המשפחה כבר יותר מידי גדולה, וכאשר הסיוע הסיעודי בבית כבר אינו מספיק.
  • ככול שהמחלה מתקדמת היא גורמת להופעה של עוד בעיות וליקויים, ולצורך בהשגחה  וטיפולים סביב השעון. אלו תנאים שקשה עד בלתי אפשרי לספק במסגרת ביתית, לכן יש צורך לחפש אחר בית אבות לחולי דמנציה.
  • אובדן כמעט מלא של זיכרון ושל יכולת קוגניטיבית, אי זיהוי בני משפחה, התנהגות אגרסיבית או אפאתית, נטייה לשוטט ולהיעלם. כל אלו הם מצבים הדורשים סיוע שאותו יכול לספק מוסד לחולי אלצהיימר.

מעבר לבית אבות מתאים לחולי דמנציה ואלצהיימר 

בית אבות לחולי אלצהיימר ודמנציה מספק מענה שלם עם צוות רפואי וסיעודי הכולל רופאים, פסיכוגריאטרים, אחים ואחיות, פיזיותרפיסטים, קלינאיות תקשורת ועובדים סוציאליים. זאת לצד צוות סיעודי מיומן במצבי דמנציה, ומתן פעילויות העשרה לבעלי יכולת כמו יצירה, שירה והתעמלות. פעילויות וטיפולים אלו המוצעים במוסד מתאים, בהחלט יכולים להקל על מצבו של הקשיש ואף להאט את התקדמותה של המחלה. כל זאת, במחלקות המותאמות לצורכי הדיירים ושומרות על ביטחונם ובריאותם מסביב לשעון.

על ידי מעבר של הקשיש אל מוסד לחולי דמנציה, הוא זוכה לטיפול מסור ומלא עבור כל צרכיו, בין אם במתן תרופות, האכלה, הלבשה, היגיינה, פעילות גופנית, פעילות העשרה, וכן בכל הקשור למענה נוסף כמו טיפול בתנועה, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, האזנה למוסיקה ופעילות בסביבה רב חושית. בתוך כך, משק הבית דואג לכלל צורכי הקשישים, לרבות הכנת מזון, ניקיון, כביסה וכדומה. 

סיוע בבחירת בית אבות לתשושי נפש 

מחפשים מוסד מתאים עבור חולי אלצהיימר בשרון, בחיפה או בגדרה או בכל מקום אחר בארץ? כדאי לכם ליצור קשר עם חברתנו ולקבל סיוע מקצועי בנושא. אנו מחזיקים ברשימות עדכניות ומומלצות של בתי אבות לתשושי נפש, נושאי רישוי ממשרד הבריאות, מתוכם נבחר במוסד קרוב לבית המשפחה שיספק מענה שלם למצבו של הקשיש.

יש לציין כי בבחירת בתי אבות מתאים יושם גם הדגש על איכות המקום, גודל החדר שיקבל הקשיש, איכות המתקנים שיש בו, מספר השוהים במחלקה, מאפייני הצוות הרפואי והמטפל, וכן אם מדובר במקום נעים ומזמין שיש לו מרחב פתוח ונגיש, ובאם המטופלים יקבלו במקום השגחה והגנה נאותה. בנוסף, המקום ייבחן מבחינת הפעילויות שהוא מספק והיותן מתאימות לצורכי לקשיש, ומעבר לכך יש לבחון את מדיניות של הביקורים במקום וגמישותה.

לקבלת עוד מידע ולאיתור בית אבות לתשושי נפש מתאים, ללא עלות, צרו קשר עם חברת אי.ג'י.אי. בטלפון 079-9697648.

 

בתי אבות לתשושי נפש באזור דרום

בית אבות לתשושי נפש בשרון

בתי אבות לתשושי נפש בירושלים והסביבה

בתי אבות לתשושי נפש בצפון

 

דילוג לתוכן