סיוע בזכאות טיפול אישי בבית

יש לך שאלות / תהיות? השאר פרטים ונשוב אליך בהקדם עם תשובות!

חוק ביטוח הסיעוד-  קובע כי תינתן גמלת סיעוד על ידי הביטוח הלאומי לקשישים הגרים בבית או בדיור מוגן, שהגיעו לגיל הפרישה וזקוקים לעזרה בביצוע הפעולות היומיומיות שלהם וכן לקשישים הזקוקים להשגחה בבית, למען בטיחותם ובטחון הסובבים אותם.

גמלת הסיעוד- ניתנת לקשישים על מנת לאפשר להם להמשיך ולחיות בקהילה ולא לעבור לבית אבות, או למוסד סיעודי, תוך שמירה על איכות חייהם הגבוהה והפחתת הנטל המוטל על בני משפחתם. הגמלה ניתנת  לקשיש, במתן שירותי סיעוד ורווחה ובישובים מסויימים באופן ניסיוני, ניתן לממש את הגמלה בכסף מזומן.במקרה שההגבלה בתפקוד הקשיש היא זמנית, תינתן גמלת סיעוד לתקופה זמנית.

 

כיצד מגישים בקשה לקבלת גמלת סיעוד?

את הבקשה יש להגיש למוסד לביטוח לאומי. ניתן לקבל את טפסי הבקשה בכל סניפי הביטוח הלאומי במקום מגוריכם, בקופות החולים וכן באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי. לטופס התביעה יש לצרף את חוות דעתו של הרופא המטפל ואישורים על הכנסות.את הבקשה יכול הקשיש להגיש כל זמן שהיא חתומה על ידו, גם על ידי נציג מטעמו כגון בן משפחה, אפוטרופוס,חברת סיעוד שהציעה לקשיש את שירותיה ועוד, זאת על מנת למנוע מצב בו תמנע הגמלה מקשישים אשר אינם יכולים לטפל בענייניהם מול הביטוח הלאומי.

זכאות העסקת עובד זר סיעודי-   היתר העסקה של עובד זר, יינתן לקשיש בהתאם לבקשתו, לאחר שצבר את הניקוד הנדרש  שנקבע  במסגרת התביעה לבקשת גמלת סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי. היתר העסקה לעובד זר סיעודי ניתן רק במקרים קשים, בהם הקשיש זקוק לטיפול והשגחה בביצוע כמעט כל פעולותיו היומיומיות, ברוב שעות היממה וזאת בהתאם לקריטריונים.
כשבועיים מיום הגשת התביעה נשלח מעריך מקצועי מטעם הביטוח הלאומי על מנת לבדוק  את מידת תלותו של הקשיש בעזרת אדם נוסף, ואת מידת ההשגחה לה הוא זקוק (מבחן ADL ) ובמרבית המקרים כחודש ימים מיום הגשת התביעה מתחיל הביטוח הלאומי  לספק את השירותים למי שנמצא זכאי לגמלה.

כיצד תסייע לכם אי.ג'י.אי. בזכאות טיפול סיעודי אישי בבית?

לחברת אי.ג'י.אי. נסיון מיקצועי ומיומן רב שנים במתן שירותי יעוץ,הכוונה ובהשמת מטפלים/ות לאוכלוסיה המבוגרת בתי אבות. התאמת המטפל הנכון אל הקשיש חשובה והכרחית.שילוב עובדים זרים בביתו של מי שזקוק לעזרה צמודה, כרוך בהליך בירוקראטי ורגשי אותו מסדירים בני משפחתו של המטופל.

לאי ג'י.אי. ישנם הסכמי התקשרות והכרות רבת שנים עם ארגונים וחברות סיעוד מורשות בכל רחבי הארץ, הכרות זאת מאפשרת לנו  לערוך התאמה אישית למאפיינים האישיים של כל אחד, הכוללים את המצב הבריאותי, התפקודי והנפשי של הקשיש, מאפייני האישיות של הקשיש,שפה,מין וארץ מוצא, היכולות הכלכליות וההעדפות האישיות שלו ושל בני משפחתו.

לאחר  פגישה הכרות ראשונית- למטרת הכרות ואבחון צרכים, רקע והעדפות אישיות, נסייע לכם בזכאות טיפול אישי בבית באופן הבא:

  • עזרה בקבלת מימון לטיפול הסיעודי באמצעות חוק סיעוד של הביטוח הלאומי.
  • התאמה אישית של מטפלים/ות בהתחשב בצרכים, במאפייני אישיות, שפה, מין וארץ מוצא.
  • ליווי צמוד בתהליך קליטת המטפל והתאקלמות הקשיש לטיפול.
  • יעוץ לגבי מציאת אפשרויות מימון פרטיות.

במקרים בהם נדרש פתרון מיידי במענה למצוקה פתאומית, יעשה התהליך למציאת פתרון זמני או קבוע  במהירות וביעילות .

 

לקבלת סיוע מיידי בזכאות לטיפול אישי בבית התקשרו עכשיו:  079-9697648  השירות ניתן ללא תשלום.

דילוג לתוכן