תרפיה באומנות לבני גיל הזהב

יש לך שאלות / תהיות? השאר פרטים ונשוב אליך בהקדם עם תשובות!

אחד הדברים הקשים יותר בגיל הזהב, מעבר לחולי או קשיים פיזיים שונים, הוא חוסר תעסוקה, במיוחד אצל אנשים שהורגלו להיות עמוסים ועסוקים. חוסר התעסוקה והמעש יכול לגרום לקשיים רבים אצל מבוגרים, ולתחושות לא נעימות, ולכן היום יותר ויותר מטפלים ומדריכים בדיור מוגן או מוסדות דומים פונים אל לימודי תרפיה באומנות אשר יאפשרו להם לשלב בין טיפול לבני גיל הזהב, לבין תעסוקה שתאפשר להם ליהנות מהטיפול, ליהנות מחדוות היצירה ובאמת לשמוח מההגעה אל הטיפול בכל פעם מחדש.

כמובן, זה גם משהו שחשוב לבדוק כאשר אתם מחפשים בית אבות או דיור מוגן. בדקו כי במקום מתקיימת פעילות תרפיה באומנות מקצועית המאפשרת לשוהים במקום ליהנות מפעילות מיוחדת ומטיפול מוצלח וטוב יותר.

התאמת סוג האומנות למטופל

אחד הדברים שלומדים במהלך לימודי תרפיה באומנות ( בהרחבה כאן ) הוא התאמה של סוג האומנות לסוג המטופל. ישנם מטופלים אשר יעדיפו ציור, אחרים יאהבו עבודות חימר, חלק נגרות ועוד. ישנו מגוון רחב של עבודות אומנות שונות, ולכן אם אתם רוצים להיות בטוחים כי תוכלו להציע טיפול נכון, עליכם להיות ערוכים להתאים למטופלים את סוג האומנות המתאימה לאופי האישי שלהם, עבודות אומנות שהם באמת יהנו לבצע ויוכלו להפיק מהן את ההנאה הרבה לה אתם שואפים, כך שהטיפול באמת יצליח ודרך האומנות תוכלו להגיע לתרפיה אמיתית וטובה.

חיבור בין המטופלים למטפל

עוד דבר שחשוב לדעת על טיפול שכזה, הוא שישנה חשיבות רבה מאוד לחיבור האישי בין המטופלים לבין המטפל. אם תפנו אל לימודי תרפיה באומנות מקצועיים באמת, יאמרו לכם את זה לאורך כל הדרך. אם אתם רוצים להיות בטוחים כי תוכלו להעניק למטופלים שלכם טיפול איכותי, ואם אתם רוצים להיות בטוחים כי הם ישתפו פעולה עם הטיפול ויצליחו בו, חשוב מאוד שתקפידו לשפר את יחסי האנוש שלכם ותדעו כיצד ליצור מערכת יחסים של ממש עם המטופלים שלכם.

זהו גם היתרון בבתי אבות או דיור מוגן המציעים טיפולים שכאלו. במקומות כאלו המטופלים מכירים היטב את המטפלים וכך ההגעה שלהם אל הטיפול הינה מרצון ובשמחה, והטיפול מהווה גם חלק הקשור בעשיה היום יומית שלהם, מה שמעשיר את חיי היום יום שלהם והופך את השהות שלכם בבית האבות או בדיור המוגן למוצלחת וטובה יותר.

איך להכין את המטופל לקראת הטיפול?

אם אתם רוצים להפנות את ההורים שלכם, או קרובי משפחה מבוגרים, לטיפול תרפיה באומנות, עליכם להכין אותם היטב לקראת הטיפול. אל תקחו אותם מבלי שהם יודעים בדיוק מול מה הם עומדים, אחרת ייתכן ותתקלו בחוסר הסכמה או שיתוף פעולה בזמן הטיפול. ברגע שהם יבינו שמדובר בטיפול מהנה ולא שגרתי, ובעצם בעבודות אומנות שהם אוהבים לבצע, שיתוף הפעולה יגיע באופן מיידי.

דילוג לתוכן