בתי אבות מומלצים 2023

יש לך שאלות / תהיות? השאר פרטים ונשוב אליך בהקדם עם תשובות!

הבחירה בבית האבות המתאים לאדם אינה עניין של מה בכך. זהו שינוי משמעותי ביותר בחיים שאותו יש לבצע באופן מושכל, מתוך מחשבה ורגישות, והתחשבות בשורה ארוכה של פרמטרים הלוקחים בחשבון העדפות אישית, מיקום גיאוגראפי, מצב בריאותי, ועוד. בד בבד, יש להכיר בתי אבות מומלצים וטובים שיכולים להיות רלוונטיים לצרכים וההעדפות, וכמובן לבחון מה כל אחד מהם מציע מבחינת השירות הרפואי, התנאים במקום, הפעילויות, העלויות וכדומה.

חברתנו מתמחה מזה שנים בהכוונה וליווי במעבר אל דיור מוגן ואל בתי אבות סיעודיים מומלצים, כמו גם בהשמה של מטפלים לאנשים מבוגרים. לאור היכרות מעמיקה והסכמי התקשרות עם מוסדות מורשים ברחבי ישראל, ביכולתנו להתאים אישית ולהמליץ על מוסדות מורשים, בהתאם למצב התפקודי, הקוגניטיבי, הסיעודי והבריאותי של הקשיש, העדפות המשפחה ויכולות כלכליות.

 

בתי אבות מומלצים 2023

בחירת בית אבות, היא בחירה אישית שצריכה להתקבל בכובד ראש ולאחר הפעלת שיקול דעת משמעותי. מסיבה זו, אין אפשרות להצביע על בית אבות אחד או שניים כעל המומלצים והטובים ביותר.

 

אלו הפרמטרים המרכזיים שלפיהם כדאי לקבל את ההחלטה:

  1. מיקום-  כדאי שבית האבות יהיה ממוקם באזור שקט ורגוע, עם גישה נוחה לתחבורה פרטית וציבורית התקל על הגעה לביקורים.
  2. סוג בית האבות – לא כל קשיש מגיע לבית אבות מאותה הסיבה או הצורך. כדי להבטיח שאיכות החיים של הקשיש לא תרד, יש לבחור בבית אבות המתאים לו. למשל, יש בית אבות סיעודי/תשושי נפש ויש בית אבות לקשישים בכל רמה של תפקוד, החל בעצמאים ועד לסיעודיים ותשושי נפש.
  3. מתקנים- מומלץ שהחדרים במקום יהיו מרווחים, ממוזגים ומאובזרים בהתאם לצרכי הקשיש, עם מיטה אורתופדית, מקלחת ושירותים ושתהיה לו אפשרות להוסיף לחדר  טלפון, טלוויזיה, מיקרוגל ועוד.

 

אין זה חובה, אבל יכול להיות נחמד אם מהחדרים ישתקף נשקף נוף יפהפה ושתהיה במתחם חצר מטופחת ויפה לטיול קצר בשמש. 

  1. מחלקות- כאמור, קשישים מגיעים לבית אבות מסיבות שונות ולכן, כדאי שיהיו בבית האבות מחלקות שונות וייעודיות כמו מחלקה סיעודית, פסיכיאטרית, תשושי נפש. חלוקה למחלקות, תבטיח מתן מענה יעיל יותר מהצוות המקצועי במקום, כמו גם אווירה נוחה וטובה יותר.
  2. טיפול ויחס אישי- המענה במחלקות השונות צריך להינתן בהתאמה אישית לצרכי הקשיש ולמצבו. בניית תוכנית טיפול אישית על ידי רופאים ומטפלים מקצועיים כולל השגחה וטיפולים רפואיים מסביב לשעון ומתן 5 ארוחות ביום מקצועיים היא הכרחית.
  3. בנוסף, רצו שבבית האבות יהיו אפשרויות טיפול שונות כמו ריפוי בעיסוק, שירותי סיעוד, שירותים סוציאליים, פיזיותרפיה וכן הלאה, על מנת שכל דייר ייהנה ככל הניתן מתחושה של בית, ביטחון ושייכות.
  4. פעילויות העשרה- בכל בית אבות מקצועי וברמה גבוהה חייבות להיות גם פעילויות העשרה ופנאי, חוגים, אפשרויות תעסוקה, פעילויות חברתיות, חוגים, הרצאות ועוד.  מעבר לכך, על המקום למלא צרכים שונים של הקשישים כמו מספרה, ארוחות, כביסה, מכון יופי, קפיטריה לדיירים והמבקרים, שיעורי תורה ותפילות ועוד.

 

להכוונה והתאמה לבית האבות המתאים לכם

בשורות לעיל הבאנו את המאפיינים המרכזיים לאופן דירוג בתי אבות מומלצים, כאשר הבחירה שונה מאדם לאדם. אנו מזמינים אתכם להסתייע בצוות המקצועי שלנו, שישמח לבצע אתכם תהליך שלם הכולל פגישת היכרות ראשונית, התאמה אישית, סיורי היכרות, סיוע במימוש זכויות, וכן ליווי של הקשיש ובני המשפחה בתהליך המעבר, ושמירה על קשר עד להתאקלמות וגם לאחר מכן, בכל שלב ושאלה אנו זמינים עבורכם. לפרטים נוספים ולקבלת ייעוץ פנו אלינו בטלפון 079-9697648 או בנייד 052-2505957. השרות ניתן בכל רחבי הארץ ללא תשלום.

 

 

דילוג לתוכן