כמה עולה בית אבות סיעודי? הכל על מחיר בית אבות 

יש לך שאלות / תהיות? השאר פרטים ונשוב אליך בהקדם עם תשובות!

המחשבה על עתיד בבית אבות סיעודי עבור אחד מהאנשים הקרובים לנו אינה פשוטה והיא לרוב מעלה חששות ושאלות באשר לאיכות החיים, הטיפול וההתמודדות עם המעבר מהבית או מבית החולים לבית אבות.

כאשר ההחלטה על מעבר כזה מתקרבת עולות גם שאלות שקשורות לעלויות של המעבר. כמו למשל כמה עולה בית אבות לחודש, עלות אשפוז סיעודי, האם יש הבדל בין עלות בית אבות ובין עלות בית אבות סיעודי וכדומה.

אם אתם נאלצים לקבל החלטות לגבי מעבר לבית אבות סיעודי של מישהו קרוב, אתם לא לבד. המאמר הבא נכתב על מנת לענות על השאלות הנ"ל ולספק מידע לגבי בחירת בית אבות סיעודי מחירים, עלויות והוצאות נוספות הקשורות למעבר עצמו.

 

מידע על בתי אבות סיעודיים בארץ

בישראל קיימות מגוון אפשרויות מגורים תומכות לאדם הקשיש והבחירה ביניהן תלויה במצבו התפקודי ובאפשרויות הכלכליות שלו ושל משפחתו. קשיש שמצבו התפקודי עצמאי יכול לגור בביתו, בדיור מוגן או בבית אבות לעצמאיים. קשיש סיעודי או תשוש נפש יכול לגור בביתו בטיפול עובד זר או משפחה או לעבור לבית אבות סיעודי או בית אבות לתשושי נפש. 

בית אבות סיעודי הינו פתרון עבור אנשים שאינם יכולים לקבל את הטיפול המיטבי עבורם בבית וזקוקים להשגחה מתמדת וטיפול מקצועי צמוד. בתי אבות אלה מספקים שירותים מלאים הכוללים שירותי רפואה וסיוע רפואי, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, אוכל, שירותי ניקיון וכדומה. כיוון שמדובר במוסד שמציע טיפול מקצועי ושירות 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה, עלות האשפוז החודשית היא הוצאה משמעותית עבור המשפחה והמטופל.

ישנם בתי אבות ממשלתיים או בתי אבות עם הסכם מימון עם משרד הבריאות בארץ אשר מציעים אפשרויות אשפוז בעלות מסובסדת לקשישים סיעודיים. רוב בתי האבות הסיעודיים בארץ הם בתי אבות במימון פרטי אך גם הם כמובן חייבים בפיקוח של משרד הבריאות. 

כל בתי האבות צריכים לעמוד בתקנים שנקבעו על ידי משרד הבריאות, כמו למשל תקן מספר המטפלים או תקן למקלחות בבתי אבות סיעודיים. בנוסף עליהם לספק תנאי מחייה מכבדים וראויים לקשישים תוך שמירה על ניקיון, טיפול מקצועי ונעים, פעילויות מגוונות ומותאמות למצב התפקודי, התנהלות נכונה בעבודה, הכשרת הצוות ועוד. 

 

כמה עולה בית אבות סיעודי לחודש

ראשית, חשוב לדעת שהמדינה מסייעת למשפחות שאינן יכולות לממן עלות מוסד סיעודי עבור קשיש סיעודי או תשוש נפש ומציעה אפשרות אשפוז בבית אבות סיעודי במימון המדינה. ההשתתפות העצמית של המשפחה תקבע על פי הערכת הכנסות של הקשיש ומשפחתו וניתן לחשב אותה במחשבון גובה השתתפות בעלות אשפוז סיעודי של משרד הבריאות.

יחד עם זאת, בכל הקשור לבחירת בית אבות מחירים יכולים להשתנות משמעותית כתלות במיקום בית האבות, התנאים שקיימים בו, רמת הטיפול הנדרשת בקשיש ועוד. לבית אבות סיעודי או בית אבות לתשושי נפש מחיר חודשי שנע בין 14,000 ₪ ל- 23,000 ₪.

המיקום משפיע לא רק בבחירה בין הכפר לעיר. למשל בבחירת בתי אבות בירושלים מחירים יכולים להשתנות משמעותית בתוך העיר עצמה כתלות במיקום ובתנאים שהמוסד מציע. כמובן שבכל הקשור לעלות בתי אבות מחירים יכולים לעלות משמעותית על בסיס רמת הטיפול, התשתיות ותנאי המחייה הקיימים במקום. למשל, בית אבות סיעודי עם שטחים ציבוריים מטופחים, אבטחה מוגברת, תעסוקה ופעילויות פנאי, הופעות, שירותים לדוברי שפות שונות וכדומה.

 

אפשרויות מימון עלות בית אבות

העלות החודשית של בית אבות סיעודי היא הוצאה כספית משמעותית עבור בני המשפחה. ישנן כל מיני אפשרויות מימון ותמיכה מטעם הממשלה וגופים נוספים שמציעים פתרונות וסיוע לזכאים. כאמור, יש את האפשרות לסיוע במימון של משרד הבריאות על ידי בדיקת זכאות וקבלת קוד אשפוז. כמו כן יש אפשרויות נוספות כמו הפעלת ביטוח סיעודי או לקיחת משכנתא הפוכה על בית שנמצא בבעלות הקשיש.

 

אם אתם עומדים בפני החלטה על עתיד בבית אבות סיעודי עבור מישהו קרוב, אתם לא לבד. חברת אי.ג'י.אי היא חברת יעוץ מקצועית לליווי והכוונה במעבר לבתי אבות ולדיור מוגן אשר עזרה למשפחות רבות בתהליך הבחירה של המקום המתאים ביותר עבורן.

חברת אי.ג'י.אי תלווה אתכם לאורך כל הדרך, החל מהכרות ראשונית להערכת צרכים והעדפות, דרך סיורים במוסדות וכלה במציאת המקום וליווי עד להתאקלמות מלאה. כמו כן, נוכל לסייע לכם במציאות פתרונות מהירים במקרי מצוקה פתאומית ובמציאת פתרונות מימון ומישוש זכויותיכם. פנו עוד היום לנציגי אי.ג'י.אי לקבלת שירות אישי, מקצועי ואיכותי במציאת בית אבות או דיור מוגן לקשיש.  

דילוג לתוכן