ייעוץ לבתי אבות

יש לך שאלות / תהיות? השאר פרטים ונשוב אליך בהקדם עם תשובות!

תוחלת החיים בישראל היא מן הגבוהות בעולם. על כן, סוגיית המעבר לבית אבות הופכת רלוונטית לאחוז ניכר מן האוכלוסייה. בשל העובדה שיש כל כך הרבה סוגים של בתי אבות ובשל כך שהמעבר לבית אבות פותח שלב חדש בחיים, מדובר בהחלטה מאוד חשובה. מסיבה זו וגם מסיבות רבות נוספות ייעוץ בתי אבות הינו חשוב במיוחד.
המון סיבות להיעזר בייעוץ
נציג בקצרה כמה מן הסיבות המרכזיות לחשיבותו של ייעוץ לבתי אבות, שניתן על ידי חברה מקצועית ומתמחה. 5 הסיבות המרכזיות הן:
1. התאמה לצרכים – התאמה בין צרכיו של הקשיש לבין השירותים השונים שניתנים בבתי האבות השונים.
2. מיצוי זכויות – אוכלוסייה מסוימת של קשישים זכאית לזכויות הקשורות עם בתי אבות, בין אם בשל מצב בריאותי ובין אם בשל מצב כלכלי (מאפיינים סוציואקונומיים). למשל, יש קשישים הזכאים לגמלת סיעוד ואחרים זכאים לקבלת מימון שנקרא בשם "קוד" (קוד ממשרד הבריאות).
3. עלויות – עלות השהות בבתי אבות נמצאת בטווח רחב. הייעוץ יכול לסייע בבחירת בית אבות טוב מצד אחד ובעלות המתאימה ליכולת של הקשיש או משפחתו מצד שני.
4. מחלקות שונות בבתי אבות – יש בתי אבות המיועדים לקשישים בתפקוד מלא. בחלק מבתי האבות יש מחלקות לבעלי תפקוד חלקי או סיעודי או ירוד. הייעוץ יעזור למצוא את הפתרונות בין אם מדובר בקשיש עצמאי, בין אם מדובר בתשוש נפש, סיעודי או סיעודי מורכב.
5. ראש שקט למשפחה – בין הפונים לייעוץ ניתן למצוא בני משפחה של קשישים בגיל השלישי. ללא ספק, הילדים שרוצים לדאוג להוריהם המבוגרים רואים בייעוץ תהליך חשוב. תהליך שגם מסייע להוריהם וגם מסייע להם, להבין מהן האפשרויות ואיך אפשר להציע את הטוב ביותר, לאנשים הקרובים ביותר בחיים.

בתי אבות במרכז ,יעוץ לבתי אבות, ייעוץ לבתי אבות

דילוג לתוכן